|   All Languages   
EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   SK   NL   PT   FI   LA   ES   HU   NO   BG   HR   CS   DA   TR   PL   EO   SR   SQ   EL   BS   |   FR   SK   IS   ES   NL   HU   RO   PL   SV   NO   RU   FI   SQ   IT   DA   CS   PT   HR   BG   LA   EO   SR   BS   TR   EL

Englanti-suomi sanakirja

BETA Online Dictionary Finnish-English: Enter keyword here!
  ÅåÄä...
  Options | Tips | FAQ | Abbreviations

LoginSign Up
Home|New Website|About|Vocab Trainer|Subjects|Users|Forum|Contribute!
Übersetzungsforum Englisch-Finnisch
Types of entries to display:     Linguistic help needed   Chat and other topics   Dictionary entries   Contribute!  

Finnish-English Translation Forum

This is the place to post your translation requests in English or Finnish and to help others with your skills and knowledge. Important: Always give the context of your enquiry!
Search | Guidelines | New Question
Term:
Finnish email I need translated/explained  
anonymous, 2013-01-31, 20:24  like dislike  Spam?  14.18.25....
Could someone please translate this email, or at least explain what's been written here.. Thank you so much!

Georgy Porgy
Minulle jäi niin huono fiilis ja vitutus, lähinnä omasta urpoudestani, että koen velvollisuudekseni selittää mitä tapahtui. Voi olla että olet saanut selittelyistäni tarpeeksesi, mutta medikinet pelittää ja ”lukulomalla” on tylsää niin kohan näpyttelen vapaamuotosen avautumisen.
Eli sanoit alusta alkaen missä mennään ja mikä on homman nimi. Ensiksi uskoin sen ja rehellisesti kuvittelin kykeneväni hallitsemaan itseni. Mutta eihän se ihan niin mennyt, hullaannuin liikaa ja olin ärsyttävän dorka ja kohtuuttoman vaativa. Varmaan olet itsekin ”seonnut” jostakin ja tiedät meiningin, tai sitten muiden addiktioiden lisäksi minulta löytyy myös läheisriippuvuus. Joka tapauksessa asetin sinut erittäin kusiseen tilanteeseen, kun hätäisenä ja vajukkina kuvittelin, jollain ihmeen kaupalla saavani käännettyä pääsi ja tajuamamaan, että olisin joku vitun hyvä tyyppi just sinulle. Nyt jälkikäteen objektiivisimmin ajateltuna keinoni oli naurettavan paskat, tilannetaju luokaton ja tulevaisuusvisiot suorastaan hullut. Tunnekuohussa kaikki oli kuitenkin ”selvää” ja optimistisuutta riitti, sen takia ehkä pelkään ja varon tunteita kun ne yleensä saa vaan entistäkin hullummaksi.
Ihminen on kummallinen apinalaji, kun se kykenee diggailemaan esim. jostain niin tyhmästä kuin romantiikka. Vedin jotain hupsun idiootin roolia, kun se on yleensä toiminut, mutta voihan olla niin että olen deittaillut lähinnä yksinkertaisia retardeja. Ihmissuhteet ovat hiton hankalia kun meitä on niin erilaisia skaalalla lumoavasta puolijumalasta Eetu Huoviseen. Ja yleensä sitä tykästyy aina siihen mitä ei voi saada. Kai se on siitä kiinni, että pitäisi löytää joku melko samoilta ”leveleiltä”. Ehkä siksi olin niin mustasukkainen, ilkeä ja katkera, kun piru minussa tai järjen ääni sanoi ” Out of your league, move the fuck on”. Sitä en tiedä miksi se puhuu englantia? Vähän voit syyttä myös itseäsi, koska on tieteellisesti todistettu fakta(ainakin jonkun pilipali7päivääuutiset-tutkimuksen ja empiiristen havaintojeni mukaan), että kauniiden naisten seura tyhmentää miehiä.
En pysty edes kuvittelemaan miten pahalta keskenmeno tuntuu ja läheisten kuolema pysäyttää aina. Itse olen kerennyt näkemään niin paljon paskaa ja surullisia ihmiskohtaloita, että jotenkin turtunut ja kyynistynyt sen verran, että välillä vaikea tajuta miten ”normaalit” ihmiset suhtautuu tällaisiin asioihin ja kuinka kova paikka kuoleman kohtaaminen on. Jontilta löytyy tästäkin samaistumispintaa(tsekkaa Jontti avautuu). Pitää olla vitun tyhmä jos elämä on parasta huumetta, on tämä välillä niin käsittämättömän julmaa ja kämästä paskaa. Sitä yrittää rimpuilla niin perkeleesti saavuttaakseen juttuja ja koittaa duunailla kaikkea oleellista (esim. kirjoitella noloja kirjeitä), mutta loppupeleissä kaikki on ehkä turhaa ja sitten kuollaan pois. Kivaa pitäisi kuitenkin olla ja muiden silmissä jotenkin cool, vaikka yleensä ei ole mitään hajua mitä pitäisi tehdä. Eli en todellakaan tiedä minkälainen on paska ihminen, joten olen helvetin pahoillani turhasta ja hyödyttömästä kilaroinnista. Misery loves company. Välillä vaan havahtuu ja yllättyy kuin kakara vielä itsekin on. Oikeasti Anteeksi! siis tästä itsekkään kusipäisestä rottailusta, ei ole ollenkaan sitä mitä haluaisi maailmaan tuoda ja ei tämä helppoa varmaan kenellekään ole. Olet oikeassa että selitän paljon paskaa mitä en täysin tarkoita, jotta pääsen helpommalla tai saan mitä haluan. Vanhemmat ihmiset ja sun muut random kylänmummot selittää yleensä että olenpas mukava poika, kun osaan esittää kohteliasta ja mukavaa. Uskon kuitenkin kaikkien olevan jollain tasolla opportunisteja ja ”tietoisten” ja herkkien ihmisten ”kirous” on huomata se itsessään ja muissa. Morrisonia mukaillen näen itseni älykkäänä ja sensitiivisenä ihmisenä, jolla on klovnin sielu mikä pakottaa urpoilemaan aina tärkeinä hetkinä. Ei varmaan minun lässytykset paljon paina, mutta saanpahan nämä pois omatuntoa rassaamasta ja onhan se jollain tapaa kivaa että kykenee välittämään jostain muustakin kuin itsestään, vaikka kohde oli nyt väärä.
 
 
Niillä what goes around ja sait mitä ansaitsit- läpillä ei siis ollut muuta tarkoitusta kuin saada vittuilla ja tehdä paha mieli sinullekin. Älä siis niistä katkeran ja itsekkään miehen nillityksistä masennu ja enempää ahdistu. En voi tietää miten kohtelet muita ja taustalla oli oikeastaan myös se eka ero kun siitä jäi semmoiset vibat, että kusetit päin naamaa tuolloin. Se on niin vanha juttu ja asiasta ei edes muuta tietoa kuin Eeviksen kommentit ja omat vibat, että pitäisi olla yli siitä eikä sortua alhaiseen ja liian helppoon haavoittuneelle vittuiluun.
Lopuksi siis kaikkea hyvää sinulle ja asiasi tulee järjestymään, kunhan jaksat odottaa. Kiitos siitä, että olet ”elämänkoulussani” ollut erittäin tärkeä ja hyödyllinen oppitunti. Itsekin alan keskittymään itseeni ja fiksuihin juttuihin. Nyt on koulukin selvillä mihin jotain kautta haen ja saanut vakuutettua itsensä että tulen löytämään vielä joskus naisen josta sytyn oikeasti ja joka kykenee diggaa ja arvostaa meikää. Jos sitä vihdoin hiffaisi, että eläminen vaatii uskoa, kestävyyttä ja tavoitteita. Tai ainakin edes kerran yrittäisi kunnolla. Itsesäälissä ja maailman epäreiluuden kelailu on vaan niin helppoa ja houkuttelevaa. Siinä oli nyt tod.näk edelleen Lubenter approbatur-tasosen pohdiskelijan erittelyä ja tajunnanvirtaa aiheista mitkä vaivasi. Turhia ja tyhj(m)iä sanojahan kai nämä vaan ovat, mutta ei tässä muutakaan ole. Ei muistella pahalla mielellään ja saa törmätä jos haluaa. Ei minulla liikaa kavereita ole. Ehkä juuri tämän takia, kun teen kaiken vaikeasti ja osaan olla niin vitun hankala.  
 « go back


back to top | home© 2002 - 2024 Paul Hemetsberger | contact / privacy
Finnish-English online dictionary (Englanti-suomi sanakirja) developed to help you share your knowledge with others. More information
Links to this dictionary or to single translations are very welcome! Questions and Answers
Advertisement